A 10 legfontosabb dolog, amit a Retinolról tudnod kell

Sokan az egyik leghatékonyabb és legjobb bőrfiatalító vitaminnak tartják a Retinolt. A szakmai berkeken belül csak A-vitaminnak hívott vegyület tényleg esszenciális a bőr számára és ami a legfontosabb, hogy hiánytünetek esetén kívülről kell pótolnunk, hiszen szervezetünk nem képes előállítani azt. A szervezetben, ha megfelelő egyensúlyban van, nem csak látásunkért felel, hanem bőrünk egészségének legfontosabb építőköve.

Nézzük hát a tényeket, hogy mit kell tudnunk erről a „csodaszerről” ha szépségápoláshoz szeretnénk használni:

  • A Retinol, vagy más nevén A-vitamin egy zsírban oldódó vegyület. A vízben oldódó vitaminokkal szemben (pl. C-vitamin) nem ürül ki a szervezetből.
  • A szervezet nem képes előállítani, így kívülről lehet csak bevinni.
  • Számos más tényező mellett a bőrben lezajló sejtreprodukciós folyamatokért felel, megfelelő mennyiségben a hám egészséges szerkezetének fenntartását biztosítja.
  • Szabályozza a sejtmembrán áteresztőképességét, ezáltal a bőrre felvitt hatóanyagok felszívódási képességét.
  • Fényérzékeny vegyület, így legtöbbször éjszakai krémekben található meg.
  • Bőrápolókban klasszikus A-vitamin formájában, vagy u.n. Retonol ekvivalensként (B3 vitamin/Niacinamid) használjuk.
  • A B3 vitamin-t, vagy más néven Niacinamidot Retinol ekvivalensként is nevezik, ugyanis hatásmechanizmusában számos párhuzam fedezhető fel a klasszikus A-vitaminéval és ezek mellett nem fényérzékeny vegyület, így nappali kozmetikumokban is hatékonyan alkalmazható.
  • A bőr és a szervezet egészségének fenntartása érdekében 0,9-1,5mg A-vitamint kell napi szinten a szervezetünkbe bevinni.
  • Hiánya esetén a nő a bőr fertőzésekre való hajlama, felborul a faggyúmirigyek működése és a bőr fokozott elszarusodása jelentkezik.
  • Túladagolását bőrgyulladás, viszketés, hajhullás, körömelváltozás kísérheti.

Az A-vitamin bevitelre tehát oda kell figyelnünk, hogy bőrünk egészségét hosszú távon fenn tudjuk tartani. A hiánytünetek esetén nem elegendő pusztán csak kozmetikumokban a bőrön keresztül alkalmazni, hanem az étrend tudatos megválasztásával is pótolnunk kell. Hétköznapi ételek közül nagy mennyiségben található meg a sárgarépában, tojássárgájában, májban, halakban és zöld leveles zöldségekben is.

X

Iratkozz fel Te is az exkluzív ajánlatokra!

Válassz!
Regisztrációs adataim megadásával kijelentem, hogy megismertem és elfogadom az Alveola Kft. Adatkezelési Tájékoztatóját, és hozzájárulok, hogy elérhetőségeimre kedvezményeket és akciókat tartalmazó információt küldjön.

© 2018 Alveola Beauty Services Kft. Minden jog fenntartva • Felhasználási feltételek és jogi nyilatkozat

Az oldal a felhasználói élmény javítása érdekében Cookie-kat használ. A weboldal használatával Ön elfogadja a Cookie-k fogadását. Ha többet szeretne megtudni, kérjük, tekintse meg adatvédelmi tájékoztatónkat.

OK