Erősítsd immunrendszered aloe vera-val

A reggeli hűvösebb idő megkérdőjelezhetetlenül jelzi számunkra, hogy az ősz megérkezett. Ilyenkor ugyan még hajlamosabbak vagyunk a nyár közelsége miatt a hűvösebb időt könnyelműbben venni, de az első megfázás után már odafigyelünk öltözködésünkre és egészségünket óvó immunrendszerünkre is. A szervezetünket a különféle fertőzésektől védő rendszerünket ugyanis fel kell készíteni a télre, hogy a baktériumok, vírusok, gombák okozta fertőzésekkel szemben hatékonyan tudjon ellenállni.

Immunrendszerünk tökéletes működése a vérünkben található fehér vérsejtektől, a gyomor gyomorsav tartalmától, a légutak és tápanyagcsatornák nyálkahártyájának egészségétől és bőrünk megfelelő állapotától függ. Ahhoz, hogy immunitásunk maximális legyen mindegyik a védekezésben résztvevő sejtünket, szövetünket, szervünket megfelelő vitaminokkal, ásványi anyagokkal, aminosavakkal kell ellátnunk. Nézzük hát sorra, hogy immunrendszerünk alkotórészeit és azt, hogy hogyan is turbózhatjuk fel a télre.

Vérképzés

Az emberi szervezet működése vér és a mozgását biztosító szív nélkül elképzelhetetlen. Kevesen tudják de az immunitás fenntartásában az emberi vérnek elsődleges szerepe van hiszen a benne található fehér vérsejtek száma határozza meg, hogy egy egy külső fertőzéssel szemben milyen hatékonyan is képes szembeszállni. A megfelelő vérképzéshez számos vitaminra és ásványi anyagra van szükség.

A B-vitamin csoport és ezen belül is a B6-vitamin (piridoxin), valamint a B9-vitamin (folsav) vesz részt aktívan a vérsejtek és az immunrendszer tökéletes működéséhez szükséges ellenanyag képzésben. Feladatukat hatékonyan egészíti ki a vas, mint ásványi anyag mely nélkülözhetetlen a vörösvérsejtek képzéséhez és a réz, mint ásványi anyag mely a vas beépülését támogatja. B-vitaminokhoz legkönnyebben a zeller fogyasztásán keresztül juthatunk hozzá, de vasat és cinket is megfelelő mennyiségben juttathatunk be amennyiben étkezésünkben hangsúlyt fektetünk a máj, vagy a tojássárgája fogyasztására.

Gyomor

Az energiát biztosító táplálékok felszívódásában a legfontosabb szerepe emésztőrendszerünknek és azon belül is a gyomornak van. Ha a rendszer tökéletesen működik és a táplálékok is megfelelőek, akkor egy egészséges gyomron keresztül minden sokkal hatékonyabban szívódik fel és jut el a sejtekhez, szövetekhez, szervekhez. Ha az emésztés nem megfelelő, akkor a bevitt tápanyagok sem tudnak hasznosulni, mely az immunrendszer azonnali romlásához vezet. Az emésztés hatékonysága egyrészt annak sósav koncentrációjától függ, valamint attól, hogy a gyomorban található laktobacilusok megfelelő mennyiségben álljanak rendelkezésre.

Szintén nélkülözhetetlen, hogy a bevitt ételek rosttartalma magas legyen, hiszen szervezetünk a rostban gazdag ételeket könnyebben emészti. Ahhoz, hogy a gyomor törékeny egyensúlya megmaradjon minkét tényezőre oda kell figyelnünk. Szinte hihetetlenül hangzik, de nagyon kis mennyiségben a klór létfontosságú a megfelelő mennyiségű gyomorsav termelésében. A vas, réz, cink, vagy szelén tartalmazó táplálékok támogatják az enzimek képződését és szabályozzák az anyagcsere folyamatokat.

Száj és légúti nyálkahártyák

A kívülről érkező levegővel, illetve táplálékokkal először a lég és a tápanyag utakat védő nyálkahártyánk találkozik. Az immunrendszer szempontjából fontos feladatuk, hogy elszigeteljék a kívülről érkező vírusokat, baktériumokat és gombákat a testet alkotó szövetektől. Ugyanakkor például a tápanyagutaknál van egy másik fontos szerepük is, mégpedig az elfogyasztott ételek emésztésének a megkezdése. A nyálkahártya leginkább a bőrhöz hasonlító szerv, tökéletes működéséhez a szervezet biokémiai egyensúlya szükséges.

Egyik legfontosabb vitaminja az A-vitamin, de minden a retionoidok csoportjába tartozó vitamin szükséges a megfelelő működéséhez. Működéséhez két antioxidáns a C és E vitaminok is szükségesek, melyek nem csak antioxidáns, hanem szövetépítő tulajdonságukkal is segítik a nyálkahártyák egészséges működését.  A-vitamint leginkább állati eredetű élelmiszerekből, májból, tojássárgájából tudunk nyerni, de például a zöld leveles zöldségek is tartalmazzák ezt az értékes összetevőt. A C-vitamin leginkább a citrusfélékben fordul elő és felszívódásának az elősegítésében a sok kisebb adag hatékonyabb, mint a kevés, de nagyobb.

Bőr

A bőr testünk legnagyobb szerve. Nem csak kémia, de fizikai védelmet is nyújt belső szerveinknek a külső behatásokkal szemben. Három fő rétege a hám, irha és bőralja külön funkciókat lát el immunitásának biztosításában.  A hám a felszínén elhelyezkedő hidrolipid réteggel biztosítja, hogy idegen vegyületek ne jussanak be a bőrbe, ugyanakkor mechanikai védelmi szerepet is betölt. Az irha rugalmas rostjai egyrészt tompítják a külső behatások erejét, védik a belső szerveket és külső takarónk „feszes” megtartásáról is gondoskodnak.

A bőralja a zsírszövettel együtt fontos tápanyagforrás és szintén mechanikai védelmet biztosít. A bőr reprodukciós képességéhez számos vitamin, ásványi anyag szükséges, de megújulási kapacitás maximalizálása érdekében a sejtek zápanyagául szolgáló aminosavakra is szüksége van. Működéséhez A, C, és E-vitaminok nélkülözhetetlenek, melyek nem csak erős antioxidánsok, de szerkezeti felépítésében is szerepet játszanak.

Adott tehát a kérdés, hogy mely táplálékokkal és milyen étrenddel tudjuk leginkább az immunrendszerünk számára szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és aminosavakat bevinni a szervezetünkbe? Az biztos, hogy komplex, rostban gazdag tápanyagokra van szükségünk, mégpedig kellő mennyiségben és változatosan. A szakmai ajánlások szerint legalább fél kilogramm zöldség az, amely ezt leginkább biztosítani tudja, vagy olyan komplex vitamin, ásványi anyag és aminosav források, mint pl. az aloe vera.

Ez a féltrópusi növény több mint 200 természetes összetevőjével egy igazi, mindennapos tápanyag forrás, hiszen számos összetevőjével támogatni tudja a szervezet működését, de komplexen hozzájárul az immunrendszer immunitásának fenntartásához. Immunrendszerünk szempontjából fontos A, C és E-vitamin forrás (bőr és a nyálkahártyák vitaminjai), de gazdagon megtalálhatók benne retinoid vitaminok, azaz a B1, B2, B3, B6, B9 és B12 vitamonok is melyek fontos szerepet töltenek be a vérképzésben, segítik a szövetképzést és sejtek közötti kommunikációt.

Közvetve immunerősítő ásványi anyagai közé tartoznak a kálcium, vas, réz és cink melyek épp úgy támogatják a vörös vérsejtek képzését, mint pl. szabályozzák a fehérjék képződését és az anyagcsere folyamatokat. A naponta, éhgyomorra fogyasztott, rostban gazdag aloe vera tehát igazi gyógyító, mellyel a szervezetünket minden nap elláthatjuk a működéséhez szükséges komplex vitaminokkal, ásványi anyagokkal és nyomelemekkel, hogy immunrendszerét támogatva felkészülten vegye fel a harcot a rá leselkedő fertőzésekkel szemben.

X

Iratkozz fel Te is az exkluzív ajánlatokra!

Válassz!
Regisztrációs adataim megadásával kijelentem, hogy megismertem és elfogadom az Alveola Kft. Adatkezelési Tájékoztatóját, és hozzájárulok, hogy elérhetőségeimre kedvezményeket és akciókat tartalmazó információt küldjön.

© 2022 Alveola Beauty Services Kft. Minden jog fenntartva • Felhasználási feltételek és jogi nyilatkozat

Az oldal a felhasználói élmény javítása érdekében Cookie-kat használ. A weboldal használatával Ön elfogadja a Cookie-k fogadását. Ha többet szeretne megtudni, kérjük, tekintse meg adatvédelmi tájékoztatónkat.

OK